Agenda invullen

We maakten eerder al afspraken over het invullen van de agenda dan de leerkracht in de ondersteunende rol in geval van co-teaching.

Vandaag tijdens het kernteamoverleg stonden we stil bij het invullen van de ‘gewone’ klasagenda.

Wij willen als streefdoel voor iedere klasleerkracht voorstellen dat er minimaal volgende elementen in de agenda zouden opgenomen zijn:

  • Titel van het arrangement (lesonderwerp, activiteit …)
  • ZILL-gegevens (Ontwikkelveld, Ontwikkelthema, generiek doel en inhoud en/of leerstap)
  • Bronnenmateriaal (bijvoorbeeld verwijzing naar pagina in handleiding, indien niet in handleiding of geen handleiding ook naar pagina’s werkboekje of eigen werkbladen)
  • Media (alleen media die specifiek voor het arrangement zijn)
  • Differentiatiemaatregelen (alleen maatregelen die specifiek voor het arrangement zijn, dus als je handleiding standaard tempodifferentiatie voorziet en je die ook toepast, hoef je dat niet bij iedere les opnieuw te vermelden)

Voor iedereen de opdracht om dit voor enkele lessen uit te proberen en te zien of dit haalbaar is. Tijdens de personeelsvergadering van maart, wil ik het voorstel dan graag evalueren.

Ik zou het fijn vinden als een viertal collega’s die al wat ervaring hebben tijdens de personeelsvergadering een demonstratie zouden willen geven:

  • Broekx agenda lagere school
  • Broekx, kleuteragenda
  • Knippen vanuit ZILL-selector en plakken in Word
  • Knippen vanuit ZILL-selector en plakken in het agendaprogramma dat velen onder jullie gebruiken

Wie durft? Meld je graag bij mij.

 

Deze website gebruikt cookies. Door deze site verder te gebruiken, aanvaard je ons gebruik van cookies.